Het volgen van een suikervrij eetpatroon kent voor iedereen vele gezondheidsvoordelen. Mocht jij last hebben van specifieke gezondheidsklachten, dan kan een suikervrij voedingsadvies uitkomst bieden. De juiste samenstelling van koolhydraten, eiwitten en vetten zorgen voor een optimaal resultaat.

De grootste gezondheidsvoordelen op een rij:

  • Je hebt geen honger meer.

  • Je ervaart meer energie.

  • Je zit hoog in je vetverbranding.

  • Je gaat afvallen in gewicht.

  • Je hoofd is helder en scherp.

  • Je immuunsysteem verbetert.

  • Je sportprestatie gaat vooruit.

  • Je humeur is gelijkmatiger.

  • Je lichaamsbalans gaat herstellen.

Wat is de eerste stap? Een stabiele bloedsuikerspiegel!

Door het volgen van een suikervrij eetpatroon breng jij je bloedsuikerspiegel weer in balans. Als je bloedsuikerspiegel in balans is, kan je lichaam alle dagelijkse processen op een goede manier afhandelen. Dit zorgt voor een optimale gezondheid, een goed energieniveau en het brengt rust in je hormoonhuishouding. Hormonen kun je zien als boodschappers die ervoor zorgen dat ons lichaam op een juiste manier wordt aangestuurd. Een hormonale balans is van groot belang voor jouw lichamelijke en geestelijke gezondheid met daarbij een optimaal functionerende stofwisseling.

Hoe zorg ik voor een stabiele bloedsuikerspiegel?

Gebruik de juiste voedingsstoffen in je dagmenu. Bij het volgen van een suikervrij eetpatroon is het belangrijk dat je een maaltijd samenstelt met de juiste producten, uiteraard geheel suikervrij.

  • Langzame koolhydraten heeft het lichaam nodig om goed te kunnen functioneren, het zijn de brandstoffen. Deze koolhydraten vind je in groente, fruit en bepaalde graansoorten.

  • Biologische eiwitten, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Deze eiwitten vind je in vlees, vis en eieren, maar ook in plantaardige producten zoals noten, zaden, pitten en bonen.

  • Gezonde vetten, die zorgen ervoor dat alle lichaamsprocessen goed verlopen. Deze vetten vind je in roomboter, kokosolie, ghee en diverse oliën.

Naast koolhydraten, eiwitten en vetten is het heel belangrijk om water te drinken. Ons lichaam bestaat voor het grootste deel uit water, reden genoeg om voldoende water te drinken. Water zorgt ervoor dat de voedingsstoffen snel worden opgenomen, het ondersteunt je stofwisseling en je beschikt binnen no-time over voldoende energie. Daar komt bij dat water helpt het hongergevoel te verminderen.

Gezondheidsvoordelen suikervrij eten

Neem je eigen gezondheid in handen!

Het lichaam heeft iedere dag de juiste hoeveelheden koolhydraten, eiwitten, vetten en water nodig. De verhouding van die hoeveelheden is per persoon verschillend. Wat voor de één perfect werkt, is voor de ander minder effectief. Uiteraard zijn er basisregels die goed zijn voor iedereen, maar daarbinnen zijn vele variaties mogelijk. Heb je specifieke gezondheidsklachten? Gebruik dan je voeding als medicijn en neem contact op met mij en kies voor een deskundige voedingscoach. Wij bekijken samen je huidige levensstijl, medicijngebruik en lichamelijke klachten. Aansluitend ga je suikervrij én lekker eten. Je lichaam komt weer in balans, je hormoonhuishouding en stofwisseling worden geoptimaliseerd.

Wil jij afrekenen met gezondheidsklachten?

Het coaching programma is een échte aanrader.

Yes! Ik ga ervoor