Een gezond suikervrij eetpatroon is redelijk makkelijk als je alleenstaand bent, maar hoe doe je dat met je hele gezin? Je hebt geen zin om iedere avond twee verschillende maaltijden te bereiden. Goed nieuws, gezinsleden kunnen prima hetzelfde eten. Hieronder lees je een aantal succesvolle tips.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Het aanleren van een nieuwe manier van koken kost wat meer tijd, maar voordat je het weet gaat het vanzelf. Plan je maaltijden voor de hele week en maak een boodschappenlijstje. Doe één keer per week boodschappen, dit op een aantal verse producten na. Kijk altijd een dag vooruit, zodat je de maaltijden goed kunt voorbereiden.

Bij een suikervrije levensstijl horen nieuwe voedingsmiddelen. Gooi het niet rigoureus om, maar verander in kleinere stappen. Dit zorgt voor minder stress en je portemonnee wordt daar ook blij van. Je gaat producten vervangen door een suikervrij alternatief, zodra het product op is. Over een paar maanden zien je voorraadkasten er heel anders uit.

Gezond eten met het gezin heeft vele voordelen

Een suikervrij voedingspatroon is voor iedereen goed, het is een leefstijlverandering en géén dieet. Je gaat door gezonde voeding bruisen van de energie, je krijgt een (nog) beter humeur, je hebt een diepere slaap, je hebt een hoge vetverbranding en je lichaam gaat terug naar zijn of haar natuurlijke gewicht. Iedereen profiteert van een gezonde maaltijd met verse producten, die niet bol staan van chemische en kunstmatige toevoegingen. Als jij consequent suikervrij leeft, worden kinderen vanzelf nieuwsgierig. Je partner raakt vaak overtuigd als hij ziet wat het met jou doet. Laat jij de inspiratiebron zijn voor jouw gezin!

Suikervrij eten met je gezin

Hoe zet je eenvoudig een suikervrij recept op tafel?

  • Kook een Hollandse maaltijd met groente, vlees of vis. Voeg vastkokende aardappelen toe voor de liefhebbers, maar bij een suikervrije leefstijl kook je een zoete aardappel.

  • Bereid een goed gevulde maaltijdsoep met extra veel groente. Voor de gezinsleden, die liever niet volledig suikervrij leven, doe je er stokbrood met kruidenboter bij.

  • Maak een heerlijke verse pastasaus met gehakt, veel groente, tomatensaus en kruiden. Voor een volledig suikervrij gerecht voeg je zelfgemaakte courgettini toe.

  • Bak heerlijke hamburgers met uienringen. Maak hierbij zoete aardappelfrites voor het hele gezin. Je zal zien dat niemand nog behoefte heeft aan gewone frites.

  • Wokgerechten passen prima binnen een nieuw eetpatroon. Wok stukjes biologische kipfilet en meng dit met een variatie van groente. Voeg hierbij kruiden van Jonnie Boer.

Wil jij het eetpatroon veranderen?

Het suikervrij programma is een échte aanrader.

Yes! Ik verander het eetpatroon